كازورلا از ميان خطوط حداكثر استفاده را كرد !

كازورلا از ميان خطوط حداكثر استفاده را كرد !

كازورلا از ميان خطوط حداكثر استفاده را كرد !

تركيب آرسنال و ليورپول

آرسنال بازی را با نگرانی شروع کرد اما در نهایت با یک برد شیرین لیورپول را شکست داد.
برندان روجرز بعد از اینکه دانیل اگر از بازی محروم بود دوباره او را برگرداند . در حالی که نوری ساهین به جای لوکاس لیوا در خط میانی بازی می کرد.
آرسن ونگر به ترکیب دفاع خود دست نزد گرچه لورنت کاسینلی به مرز آمادگی رسیده بود. الکس چامبرلین جایگزین جروینو در این بازی شد.
 لیورپول 53 درصد مالكيت توپ را در دست داشت ، اما آرسنال با پاسهای خوب و كليدي ، بازی را در دست گرفت ، و با جایگیری خوب و استفاده از توپ توسط سانتی کازورلا موقعیت های خوبی برای آرسنال بوجود می آمد .
آغاز بد آرسنال
کیفیت فنی بازی در 20 دقیقه اول خیلی پايين بود ، در 15 دقیقه آخر لیورپول بازی را در دست داشت ، اما موقعیت های خوبی درست نمی کرد و ضربه های بازیکنان این تیم هدر می رفت . لیورپول بازی بهتر از آرسنال آغار کرد . آرسنال حتی نمی توانست به خوبی پاسکاری کند . کارل جنکینسون مقصر اصلی بود ، او در خط دفاعی یک توپ بسیار خطرناک را از دست داد؛ اما خوشبختانه توماس ورمالن توپ را به بیرون زد .
به همین دلیل فشار لیورپول بد نبود . لوییز سوارز پرس را به خوبی اجرا می کرد ( علی رغم بازی بد او در مقابل دروازه، اما مهاجمان کمی مثل لوییز وجود دارند که پرس را به خوبی وارد کنند) و فابیو بورینی و رحیم استرلینگ به خوبی از او حمایت می کردند.

حركات بدون توپ
درحالی که لیورپول فشار زیادی میاورد ، آرسنالی ها بدون توپ منفعل بودند. آن ها یک دفاع چهار نفره خوب تشکیل داده بودند و کازورلا آزاد بود تا در هر جایی که دلش می خواهد جایگیری کند تا ضد حمله انجام دهد و کم تر به دفاع می پرداخت . این روش مانند کار بورسیا دورتموند در سال های گذشته است 1-3-2-4 . اما 1-1-4-4 بدون توپ و بازی ساز مرکزی به خط حمله بسیار نزدیک است.
هم چنین باید به یاد آورد که آرسنال بسیار فشرده بازی می کرد،  خط میانی به خط دفاعي نزدیک بود، بنابراین فضای کمی میان خطوط بود و تیم رقیب نمی توانست به خوبی کار کند. این امر برعکس سال گذشته است که الکس سانگ بازیکن ساز مازاد بود و معمولا به سمت حمله می رفت و فضايی میان خطوط خالی می ماند.

چرخش یا ساختار؟
سیستم لیورپول نیز تغییر کرده بود. روجرز یک خط میانی سه نفره متحرک می خواست، زیرا هرکدام از آن ها می توانند در تمام نقاط خط میانی بازی کنند . جو آلن عمقی ترین هافبک بود، اما بعضی اوقات جای خود را با استیون جرارد و ساهین عوض می کرد و در خط حمله شرکت می کرد. این موقعیت با فضای لوکاس فرق داشت، او همیشه در عمق میماند و فضاي جلوی مدافعان را پوشش می داد .
و این موقعیت در نتیجه بازی خیلی اهمیت داشت ، لیورپول روی کاغذ خوب کار می کرد اما بیشتر اوقات دفاع ضعیفی داشت . اما ساهین برای لیورپول هنوز زود بود ، او نمی توانست با خط میانی همکاری خوبی داشته باشد و معمولا ، انگار نقش خودش را در لیورپول نمی دانست ، به خصوص در دفاع . این امر برای لوکاس پودولسکی آشکاربود ، زیرا او معوملا به فضای میانی که کازورلا توپ دریافت می کرد برمی گشت .

تاثير كازورلا
 این مقایسه در طبیعت پاسکاری ها امری کلیدی بود. لیورپولی ها در مناطق یکسانی نزدیک هم و به دنبال توپ های کوتاه و ساده بودند. کازورلا که در بالای زمین توپ میزد، آن ها افراد بیشتری در مرکز زمین داشته و توپ را بیشتر در اختیار داشتند. خط میانی آرسنال عمق بهتری دتشت و پاس های بهتری به هم می دادند، بخصوص وقتی که خط میانی لیورپول فشار میاورد و کازورلا  فضای بیشتری داشت.کازورلا بعد از اینکه از مرکز به بال چپ حرکت می کند جایی که لیورپول بازیکنی برای تعقیب او نداشت گلی به ثمر می رساند. این حرکت آخری ویژگی خاص این بازی بود. و مهم است که او می فهمد چرا در این جا آنقدر مهم است . او در میان خطوط می ایستاد و در خط میانی بی حرکت نبود، گرچه در ظاهر او در مرکز بازی میکرد، اما کازورلا در فضای میانی هافبک وسط ، مدافعین و خط میانی بازی می کرد.

حركت كازورلا در زمين

عدم كيفيت در مهاجمين دو تيم
به غیر از این، بازی خیلی ساده بود . هیچ کدام از بال ها بازی خوبی ارائه نداند ، الیور جیرود نمی توانست حتي دو تا پاس سالم بدهد ! درحالی که سوارز معمولی بود و نمی توانست خوب دریبل کند.
حركت سوآرز و جيرو در زمين بازي

در زمینه تاکتیکی ، بازی چنگي به دل نميزد، آرسنال همه چیز را بدون تغییر گذاشت در حالیکه روجرز گزینه تهاجمی بر روی نیمکت نداشت . همانطور که به بعد از بازی مشخص شد، روجرز اگرمی دانست هیچ تغییری رخ نخواهد داد اجازه نمیداد اندی کاورل به وستهم برود. خط حمله لیورپول هم بسیار ضعیف عمل کرد .

نتیجه گیری
 دو تفاوت وجود داشت، میزان فشار و ساختار خط میانی . لیورپول فشار می آورد آرسنال در عمق می رفت. لیورپول مثلث میانی شناوری داشت اما آرسنال ساختاری بهتر با دو بازی ساز عمقی و بازی سازی تعریف شده اي داشت . هیچ کدام نسبت به دیگری برتری نداشت اما آرسنال از تمایل لیورپول برای ترک فضای میان خطوط استفاده کرد و استفاده از کازورلا تاکتیک بسیار خوبی بود.
برای آرسنال بازی بهتر بود. ترکیب آبودیابی و مایکل آرتتا خیلی خوب بود، اولی بازکینی قدرتی و نقش وسط را داشت و دومی به خوبی توپ پخش می کرد. ترکیب دفاعی نیز بسیار خوب بود.
لیورپول نسبت به تساوی هفته قبل برابر منچسترسیتی بسیار ضعیف بود ، با این وجود به زمان بیشتری نیاز دارد تا مشکلات مثلث میانی را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص تهیه محصولات، روی پشتیبانی ضربه بزنید تا پاسخگوی شما باشیم.