تمرین مهاجم فوتبال – تمرینات اختصاصی مهاجمین لیتون اورینت

تمرین مهاجم فوتبال

تمرین مهاجم فوتبال – فوتبال یک ورزش گروهی است و همه بازیکنان در کنار یکدیگر هستند که به تیم شکل داده و تیم را به هدف میرسانند ، اما برخی از پستهای بازی در فوتبال نقش تعیین کننده تری نسبت به سایر بازیکنان دارند . به عنوان مثال ؛ مهاجمان در گلزنی و به بار نشستن تلاش سایر بازیکنان تیم نقش حائز اهمیتی را ایفا میکنند . همچنین درجریان بازی با اعمال فشار بر روی خط دفاع حریف باعث میشود تا فشار تیم حریف از سایر بازیکنان خودی کاهش یابد و بدین ترتیب فرصت بازیسازی و مالکیت افزایش پیدا میکند . این نقش تعیین کننده از عملکرد مهاجمان است که مربیان را مجاب میکند تا برای مهاجمان تمرینات اختصاصی ویژه خودشان را طراحی و تنظیم کنند .

 

ویژگی های مهاجم ایده آل

مهاجمان ایده آل و یا به روایتی کشنده از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند . آنها بدون آنکه هراسی از مدافعان و تعداد آنها داشته باشند سعی میکنند به سمت جلو و دروازه حریف حرکت کنند . این حرکت رو به جلو آنان باعث میشود تا تیم به سمت بالا حرکت کرده و از سوی دیگر سایر بازیکنان در بخش تهاجمی مشارکت بیشتری داشته باشند .این عاملی است که فرصتهای گلزنی بیشتری نیز برای تیمهایی که دارای چنین مهاجمانی هستند ، این همان دلیلی است که قیمت اینگونه مهاجمان بیشتر از سایرین است و مربیان بزرگ دنیا تمایل بیشتری برای جذب این بازیکنان دارند .

 

تمرین مهاجم فوتبال چگونه باشد ؟

شما مربیان فوتبال باید تمرینات اختصاصی برای مهاجمان فوتبال در نظر بگیرید . آنها باید با توجه به شرایط بازی ، بارها در موقعیتهای تمام کنندگی قرار بگیرند تا به لحاظ ذهنی و روانی آماده شرایط بازی باشند . بدین صورت که با قرارگیری در وضعیت تمام کنندگی ، با توجه به داشته ها و تمریناتی که در جلسه اختصاصی تمرین مهاجم فوتبال داشته است ، بهتر میتواند تصمیم گیری کند . ( آیا باید شوت بزند ؟ به کدام زاویه شوت بزند ؟ با چه شدتی شوت بزند ؟ آیا باید پاس دهد ؟ آیا باید سانتر کند ؟ و … )

 

تمرینات اختصاصی مهاجمین لیتون اورینت

در این مطلب یک نمونه از تمرین مهاجم فوتبال قرار گرفته است که مهاجمین لیتون اورینت زیر نظر مربی اختصاصی تمرینات تمام کنندگی را در فرمهای مختلف انجام می دهند . در این تمرین بازیکنان شوتزنی را پس از کیفیت ضربه اول ، توسط پاهای چپ و راست در مناطق مختلف حول محوطه جریمه تجربه میکنند . ارتباط گیری با بازیکن عقب و فضا سازی ، یکی دیگر از روشهای گلزنی در این تمرین میباشد .

 

نکات مربیگری

  • اعتماد به نفس مهاجمین را افزایش دهید
  • کیفیت در ضربه اول
  • تشویق بازیکنان برای شوتهای با هدف
  • شوتها روی زمین و در زوایه دورتر باشند

2 دیدگاه برای “تمرین مهاجم فوتبال – تمرینات اختصاصی مهاجمین لیتون اورینت

  1. یوسف سهرابی گفته:

    سلام.وقت بهیر دوستان عزیز که زحمت این مطالبو میکشید و برای شاگردایی مث ما میزارید که تو مراحل ابتدایی مربیگری هستیم.ما هدفمون درس گرفتنه.و امیدوارم کار تاکتیکی به معنای واقعی در مستطیل سبز پیاده شود نه این که تحریر شود و فنی و حساب شده و اصولی دنبال نشود.من به وار علمی تو هر زمینه ای که باشه باور دارم.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
چطور میتوانیم کمکتان کنیم؟

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص تهیه محصولات، روی پشتیبانی ضربه بزنید تا پاسخگوی شما باشیم.